3 tips die bijdragen aan betere content marketing

0

Content marketing is hot. Uit de cijfers van Google Trends blijkt dat er een flinke stijging is in de interesse in content marketing. In deze blogpost worden 3 tips gegeven die zorgen voor goede content marketing jouw website. Waarom is het eigenlijk belangrijk om dit goed voor elkaar te hebben?

Allereerst vinden consumenten reclame steeds minder interessant. Er verschijnen meer adblockers die zorgen dat banners niet getoond worden op websites, de consumenten zijn immuun geworden voor reclames. Ten tweede is het belangrijk om goed zichtbaar te zijn in Google. Van Google moet je goede en relevante content op jouw website hebben staan, doe je dit niet dan wordt je gestraft en zal je een lage positie in de zoekresultaten krijgen.

Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw content marketing helemaal op orde is? Hieronder een rijtje met tips die je een eind op weg helpen.

Tip 1: Zorg voor een goede eerste indruk

Wanneer bezoekers op jouw website terecht komen wordt er binnen een paar seconden besloten of ze op de website blijven of weer wegklikken. Zorg er dus voor dat alles op de website er netjes uitziet en dat het voor de bezoeker duidelijk is waar de website over gaat.

De titel en subtitel moeten gelijk een goede indruk geven waar de website over gaat, ze moeten de bezoeker nieuwsgierig maken en zorgen dat er verder gelezen wordt. Natuurlijk moeten de titel en subtitel duidelijk zichtbaar zijn. Dit kun je doen door donkere kleuren te gebruiken voor tekst op lichte achtergronden, hierdoor wordt het voor de bezoeker een stuk gemakkelijker om de tekst te lezen.

Niet alleen de kleuren zijn belangrijk, maar zeker ook het lettertype is van belang. Zorg ervoor dat je consistent bent met het lettertype en de lettergrootte op de pagina’s. Onderzoek wijst uit dat de lettertypes Arial, Verdana, Calibri en Tahoma het makkelijkste lezen vanaf een scherm.

Content marketing
Bron: Creative Commons

Tip 2: Creëer relevante en originele content

Google bepaalt voor jouw website of deze van goede kwaliteit is of niet. Er wordt gekeken hoe onderscheidend jouw content is. Vervolgens wordt er gekeken naar betrokkenheid van bezoekers op de website. Dit wordt gemeten door de hoogte van het bouncepercentage. Hoe lang blijven de bezoekers op de website en hoeveel pagina’s bekijken ze?

Voordat je begint met het schrijven van content is het belangrijk om eerst een concept te maken. Bedenk eerst waar je over wilt schrijven, wie de doelgroep is en hoe je het gaat aanpakken. Als je dit in kaart hebt gebracht kun je beginnen met schrijven. Een aantal handige tips om in het achterhoofd te houden zijn:

  1. Begin met een pakkende titel
  2. Gebruik relevante zoekwoorden in de titels en teksten
  3. Streep overbodige woorden en zinnen weg
  4. Schrijf op een actieve manier
  5. Zorg voor relevante feiten en statistieken
  6. Controleer de tekst met een spellingchecker

Tip 3: Promoot je content

Na het schrijven van je nieuwe content is het van belang om dit te delen. Dit kan via social media, e-mail of door te reageren op andere relevante blogs in jouw vakgebied, want natuurlijk wil jij dat dit gelezen wordt en het liefst door een grote groep lezers.

Na het posten op social media is het goed om je bestaande klanten een e-mail te sturen met een link naar jouw nieuw geplaatste artikel, hiermee creëer je meer bezoekers naar jouw website. Uit onderzoek is gebleken dat e-mailmarketing vier keer zo effectief is als social media. Deel het dus niet alleen op social media of via de e-mail, maar doe het allebei.

Meer weten van content marketing?

Heb je hulp nodig met content marketing? Schakel dan een online marketing bureau in!

Was dit artikel nuttig?

Je zou wellicht ook Meer van deze auteur

Laat een antwoord achter

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.